Home Άρθρα Ο Παράδεισος του Παπά Στρατή

Ο Παράδεισος του Παπά Στρατή

793
5

Του Ξενοφώντα Ε. Μαυραγάνη. Τον παπά Στρατή από το Κεράμι, που αφιέρωσε την σύντομη ζωή του, στην υπόθεση της αλληλεγγύης και της βοήθειας των κατατρεγμένων δεν ευτύχησα να γνωρίσω.
Κάθε που σχεδίαζα να πεταχτώ ως την Καλλονή, την έδρα του, να ξεκολλούσα απ’ ανταλλάξω μαζί του δυο κουβέντες, κάτι μου τύχαινε και δεν πραγματοποιούσα την επιθυμία μου.Κι έτσι έχασα την ευκαιρία να γνωρίσω έναν σπουδαίο άνθρωπο που η ύπατη αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες τον είχε χαρακτηρίσει «Καλό Σαμαρείτη».

Ούτε στην κηδεία του κατάφερα να πάω, παρακολούθησα όμως με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, όλα όσα γράφτηκαν και ειπώθηκαν γι αυτόν.

Πλήθος κόσμου, όλοι οι ιερείς της ευρύτερης περιοχής της Καλλονής, αξιωματούχοι του κράτους, της τοπικής αυτοδιοίκησης, εκπρόσωποι σωματείων και συλλογικοτήτων. Ο θάνατός του αποτέλεσε σημαντική είδηση για τα ΜΜΕ, όχι μόνο τα τοπικά, αλλά και τα πανελλαδικής εμβέλειας.

Τον θρήνο για τον πρόωρο χαμό του ακολούθησαν δηλώσεις του υπουργού μεταναστευτικής πολιτικής, Γιάννη Μουζάλα, γνωστού για την δράση του σε θέματα παροχής ανθρωπιστικής βοήθειας, της περιφερειάρχου Χριστιάνας Καλογήρου , του δημάρχου Λέσβου Σπύρου Γαληνού, του περιφερειάρχη παιδείας Β. Αιγαίου Άρη Καλάργαλη και πολλών άλλων επώνυμων και ανώνυμων.

Ειδικά ο υπουργός μεταναστευτικής πολιτικής δήλωσε: «Ο παπά Στρατής δίδαξε στην πράξη αναλώνοντας τη ζωή του, την αγάπη και την αλληλεγγύη στους ευάλωτους. Θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό που μαθήτεψα με σεμνότητα δίπλα του. Οι στιγμές καλούν όλους εμάς που διδαχθήκαμε απ’ αυτόν να συνεχίσουμε το έργο του. Ο παπά Στρατής δεν θα πεθάνει και θα είναι ζωντανός όσο καινούργιοι άνθρωποι θα στρατεύονται στο να «γλυκάνουν» τον πόνο του ανθρώπου».

Δεν έχω να γράψω τίποτα για την δράση του λευίτη αυτού, που μέσα στη ζεστή ΑΓΚΑΛΙΑ του, τάϊσε, πότισε, έντυσε χιλιάδες ανθρώπους που ζουν στην απόγνωση και που εμείς καταφρονητικά είτε και εχθρικά αποκαλούμε «λαθρομετανάστες». Φοβούμενοι μη μας κλέψουν, μη μας μολύνουν και το κυριότερο μη μας πείσουν να αλλαξοπιστήσουμε. Επιχείρημα που μου ανέπτυξε με μεγάλη ζέση ένας νέος καλόγερος στο μοναστήρι της Μεγάλης Παναγίας, στη Σάμο πριν λίγες μέρες.

Μεγάλη θλίψη στην κηδεία του παπά Στρατή. Μόνο που πολλοί παρατηρήσαμε την εκκωφαντική απουσία των δύο μητροπολιτών του νησιού. Του επιχώριου Μηθύμνης Χρυσοστόμου και του Μυτιλήνης, Ερεσού και Πλωμαρίου Ιακώβου. Προφανώς οι άνθρωποι θα είχαν άλλες υπέρτερες υποχρεώσεις, από το να αποχαιρετήσουν ένα απλό και φτωχό παπά που έκανε πράξη τη διδασκαλία του Χριστού.

Και ήταν σημαντική η απουσία , όχι για τον παπά Στρατή, αλλά για την εκκλησία που υπηρετούν οι δύο ιεράρχες, γιατί οι κανόνες της επιτάσσουν την παρουσία επισκόπου στις κηδείες των ιερέων.
«Η παρουσία επισκόπου φανερώνει την ευχαριστιακή σύναξη της ενορίας από το γεγονός της κοιμήσεως που δηλώνεται εξωτερικά με τη σύναξη όλου του κλήρου, δηλαδή του επισκόπου, του πρεσβυτερίου και του λαού» (Ιερά μητρόπολις Νέας Σμύρνης- Μητροπολιτικός ναός Αγίας Βαρβάρας).

Η απουσία λοιπόν των δύο επισκόπων του νησιού, φανερώνει κατά πάσαν πιθανότητα την απαρέσκειά τους για την δράση και τις πράξεις του παπά Στρατή, που ενώ όλος ο κόσμος την θέλει στη «γειτονιά των αγγέλων», εκείνοι ίσως τον θέλουν κάπου αλλού. Διαγράφοντας προφανώς τις προτροπές της εκκλησίας που υπηρετούν, για την παντοιοτρόπως εκδήλωση της Αγάπης.

Πέρα όμως από τα γνωστά «Ο Θεός αγάπη εστί» ή «αγαπάτε τους εχθρούς υμών», υπάρχουν και άλλες σημαντικότερες διδαχές που ίσως οι πολλοί αγνοούμε. Όχι όμως και ο μητροπολίτης Αντινόης Παντελεήμων , που μεταξύ άλλων γράφει:

«Το μέτρο της κρίσης του , είναι η αγάπη προς τους ανθρώπους, προς τους πτωχούς και πεινασμένους, στους ασθενείς και τους αδύναμους, τους άσημους , τους καταφρονημένους. Ο Χριστός όμως τους πτωχούς τους θεωρεί αδελφούς του, διότι «ουκ επαισχύνεται αδελφούς καλείν αυτούς» (Εβρ.2:11) και θεωρεί τις ευεργεσίες προς αυτούς ως προς τον ίδιον προσφερόμενες. Γι’ αυτό λέει «Εφ’ όσον εποιήσατε ενί τούτων των αδελφών των ελαχίστων εμοί εποιήσατε» (Ματθ. 25:40).
Αν λοιπόν ο παπά Στρατής έκανε πράξη την διδασκαλία του Χριστού, την οποία υπηρέτησε, και επομένως απολαμβάνει σήμερα τον κατά τις χριστιανικές παραδοχές «Παράδεισο», αυτοί που τον αγνόησαν ίσως και τον περιφρόνησαν, τι ακριβώς αναμένουν από την κρίση του Θεού, στον οποίον λένε ότι πιστεύουν;

Ξενοφών Ε. Μαυραγάνης

Facebook comments:

5 COMMENTS

  1. Ένα μικρό αφιέρωμα στον παπα- Στρατή της Καλλονής και των προσφύγων που γνώρισε
    -μετά θάνατον- το πανελλήνιο και έδωσε σε όλους ένα μεγάλο μάθημα Ανθρωπιάς:
    https://www.youtube.com/watch?v=HQ4-Q-ltWlk
    ……………………………………………………………
    Ευτυχώς για το Πλωμάρι έχουμε και δω τον δικό μας παπά-Στρατή του Αμπελικού, με αστείρευτη ενεργητικότητα, εξίσου ανθρώπινο, σεμνό, χαρισματικό, ακούραστο εργάτη του μόχθου και του πνεύματος που καθημερινά κάνει πράξη την έννοια Αλληλεγγύη: https://www.youtube.com/watch?v=VluAh6SV-lo
    …………………………………………………………….
    Ας είναι οι παπα-Στρατήδες παράδειγμα προς μίμηση, σε ιερωμένους και μη.

  2. Όλοι μας θα κριθούμε από τον υπέρτατο κριτή. Αλλά πριν από αυτό μας έλαχε να κριθούμε από τον υπέρτατο κριτή πάνω στη γη, τον κ. Μαυραγάνη.
    «Μη κρίνετε, ίνα μη κριθήτε· εν ω γαρ κρίματι κρίνετε κριθήσεσθε, και εν ω μέτρω μετρείτε μετρηθήσεται υμίν. τι δε βλέπεις το κάρφος το εν τω οφθαλμώ του αδελφού σου, την δε εν τω σω οφθαλμώ δοκόν ου κατανοείς; ή πως ερείς τω αδελφώ σου, άφες εκβάλω το κάρφος από του οφθαλμού σου, και ιδού η δοκός εν τω οφθαλμώ σου; υποκριτά, έκβαλε πρώτον την δοκόν εκ του οφθαλμού σου, και τότε διαβλέψεις εκβαλείν το κάρφος εκ του οφθαλμού του αδελφού σου.» (Μτ. 7, 1-5).

    Μεγάλη και φοβερή είναι αυτή η εντολή του Χριστού. Όλοι μας συνεχώς κρίνουμε και κατακρίνουμε ο ένας τον άλλον και γι’ αυτό θα δώσουμε λόγο στη Φοβερά Κρίση του Κυρίου και Θεού μας Ιησού Χριστού. Θα μας κρίνει Αυτός διότι και εμείς κρίνουμε τους άλλους, ψάχνουμε να βρούμε στον πλησίον μας το παραμικρό σφάλμα ενώ τις δικές μας αμαρτίες δεν τις βλέπουμε και ούτε θέλουμε να τις σκεφτόμαστε.

  3. ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΕΣ ΟΙ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ.
    Ο ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΣ ΠΑΠΑ ΣΤΡΑΤΗΣ ΕΝΩ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΑΝΟΝΑΣ , ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΠΩΣ ΗΤΑΝ Η ΕΞΕΡΕΣΗ. ΜΕ ΑΛΛΑ ΛΟΓΙΑ ΔΟΥΛΕΥΕ ΜΕ ΟΔΗΓΟ ΤΟ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ, ΕΚΑΝΕ ΠΡΑΞΗ ΤΟ ΑΓΑΠΑΤΕ ΑΛΛΗΛΟΥΣ, ΤΟ Ο ΘΕΟΣ ΑΓΑΠΗΝ ΕΣΤΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΕΡΕ ΣΤΟ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟ ΜΕ ΚΑΘΕ ΤΡΟΠΟ. ΕΚΑΝΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕ ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΛΗΡΙΚΟΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ . ΟΛΟΙ ΜΙΛΟΥΝ ΓΙΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΕΝΑΝ . ΤΟΝ ΙΕΡΕΑ ΤΟΝ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟ. ΓΙΑ ΦΑΝΤΑΣΤΕΙΤΕ!!!! ΜΙΑ ΣΤΑΣΗ ΖΩΗΣ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ, ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΔΕΝ ΤΗΝ ΕΧΟΥΝ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΝΑΝ Ή ΕΣΤΩ ΓΙΑ ΤΙΣ ΛΙΓΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ. ΑΥΤΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΕΙ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΤΟΝ ΚΛΗΡΟ. Ο ΠΑΠΑ-ΣΤΡΑΤΗΣ ΟΠΩΣ Η ΠΡΑΞΗ ΕΔΕΙΞΕ ,ΣΕΒΑΣΤΗΚΕ ΤΟ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΕΡΕ ΜΕ ΑΝΙΔΙΟΤΕΛΕΙΑ. ΞΕΧΩΡΙΣΕ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΕ ΚΑΛΟΒΟΛΕΜΕΝΟΣ, ΔΕΝ ΚΟΙΤΑΖΕ ΤΗΝ ΚΑΛΟΠΕΡΑΣΗ ΤΟΥ. ΕΙΧΕ ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΠΟΝΟΥ, ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΤΑΖΕ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΒΟΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΚΟΥΦΙΣΗ.ΥΠΗΡΞΕ ΥΠΗΡΕΤΗΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΥ. ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΜΙΜΗΣΗΣ ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΝΕΤΙΣΕΙ ΜΕ ΤΟ ΕΡΓΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ….

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here