Home Άρθρα Σεπτέμβρης γεμάτος ένταση στο χώρο της Παιδείας;

Σεπτέμβρης γεμάτος ένταση στο χώρο της Παιδείας;

706
0

*Γράφει η Όλγα Καούκη. Φέτος το καλοκαίρι πραγματοποιήθηκαν σε όλες τις πόλεις της Ελλάδας παρεμβάσεις καθηγητών, σε συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις και άλλα δρώμενα, ώστε να ενημερωθεί ο κόσμος για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί τον τελευταίο καιρό στον χώρο της Παιδείας.
Μέσα σ’αυτά τα πλαίσια ήταν και η παρέμβαση καθηγητών της ΕΛΜΕ Λέσβου, που έγινε την Τετάρτη που μας πέρασε, κατά την διάρκεια της συναυλίας του Θάνου Μικρούτσικου στο Κάστρο της Μυτιλήνης . Εξάλλου την ίδια μέρα το πρωί, έξω από το Υπουργείο Παιδείας στην Αθήνα, έγινε ακόμα μια παράσταση διαμαρτυρίας από την ΟΛΜΕ.
………..

Όμως τι ακριβώς συμβαίνει στον χώρο της Παιδείας;
Γιατί ο φετινός Σεπτέμβρης αναμένεται θερμός και γεμάτος ένταση;
Γιατί οι εκπαιδευτικοί ετοιμάζονται για δυναμικές κινητοποιήσεις;

Στο 16ο συνέδριο της ΟΛΜΕ που πραγματοποιήθηκε μέσα στο καλοκαίρι, αποφασίστηκε για την έναρξη της σχολικής χρονιάς, απεργία διαρκείας και συντονισμός αγώνα με άλλους φορείς ( από τον χώρο της Υγείας , της Τοπικής Αυτοδιοίκησης , κ.α.) ώστε να υπάρχει κοινό μέτωπο, μιας και έχει γίνει – έστω και αργά – σαφές σε όλους τους εργαζόμενους, ότι ο μόνος δρόμος είναι πλέον η ενότητα και η αλληλεγγύη !
Η τελική απόφαση θα παρθεί στο επόμενο συνέδριο της ΟΛΜΕ στα τέλη Αυγούστου.

Πιθανά κλειστά λοιπόν τα σχολεία από Σεπτέμβρη;

geliografia-kremala

Όπως όμως τονίζει σε συνέντευξή του και ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Θέμης Κοτσιφάκης: ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΘΑ ΚΛΕΙΣΕΙ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ,

*με τις περίπου 16-17.000 περικοπές θέσεων εκπαιδευτικών
βλέπε δραματική μείωση αναπληρωτών που είναι απόλυτα αναγκαίοι για την λειτουργία των σχολείων,
βλέπε μαζικές απολύσεις μονίμων ( οι οποίες βαφτίστηκαν σε πρώτη φάση για ευνόητους λόγους, «διαθέσεις»),
βλέπε πλαστός χαρακτηρισμός χιλιάδων εκπαιδευτικών με την ταμπέλα «υπεράριθμοι»,
βλέπε ασαφείς «μετατάξεις» που εν μια νυκτί μπορούν να μετατραπούν σε απολύσεις με ένα πρόσταγμα της Τρόικα,
βλέπε συνταξιοδοτήσεις εκπ/κων που δεν πρόκειται να αντικατασταθούν από νέους κ.λπ.-.

* με την κατάργηση -των πιο περιζήτητων στους μαθητές-ειδικοτήτων στην Τεχνική Εκπαίδευση (π.χ. τομέας Υγείας), τις οποίες παραδίνει ολόκληρες και απροκάλυπτα στον ιδιωτικό τομέα.

Ας θυμηθούμε όλοι την πανηγυρική εμφάνιση και συμμετοχή του ίδιου του Υπουργού της Δημόσιας Παιδείας μας στα εγκαίνια των νέων εγκαταστάσεων των ιδιωτικών ΙΕΚ Ακμή , και τις σχετικές δηλώσεις του,
–εγκώμιο στο ρόλο της ιδιωτικής εκπαίδευσης –
λίγες μόνο μέρες πριν ανακοινώσει… τις καταργήσεις των ειδικοτήτων από τα Δημόσια Σχολεία!!! Με συνέπεια να μείνουν ξεκρέμαστοι 20.000 περίπου μαθητές που κάθε χρόνο τις επιλέγουν (μελλοντικοί πια πελάτες-εφόσον το αντέχει η τσέπη τους- των Ιδιωτικών Σχολών) και να οδηγηθούν στην ανεργία 2.500 καθηγητές.

* με την συρρίκνωση μαθημάτων απαραίτητων για την ολοκληρωμένη μόρφωση π.χ. σε πρώτη φάση των Ξένων Γλωσσών, αλλά και της… Πληροφορικής- τη στιγμή που τα τελευταία χρόνια έχουν δαπανηθεί τεράστια ποσά για την δήθεν αξιοποίηση των νέων ψηφιακών τεχνολογιών ως εργαλεία «καινοτόμου διδασκαλίας»- , των Οικονομικών μαθημάτων, αλλά και το πετσόκομμα του άκρως απαραίτητου και ωφέλιμου μαθήματος του Επαγγελματικού Προσανατολισμού. Και σε επόμενη φάση ποιος ξέρει ποιών άλλων: Τεχνολογία; Μουσική; Καλλιτεχνικά; Γυμναστική; (Τελευταία στιγμή την γλίτωσαν – προς το παρόν τουλάχιστον- αυτές οι ειδικότητες.)

* με τον νόμο για το Νέο Λύκειο , ο οποίος, εκτός του ότι χαρακτηρίζεται από προχειρότητα και ανεπάρκεια, μετατρέπει ουσιαστικά ακόμα πιο πολύ το Λύκειο απλά σε εξεταστικό κέντρο, καθιερώνοντας πανελλαδικού τύπου εξετάσεις με προσμέτρηση του βαθμού για την εισαγωγή στα ΑΕΙ-ΤΕΙ,
ήδη από την Α΄Λυκείου.
Συνέπεια; Η επιπλέον ενίσχυση του θεσμού της παραπαιδείας, μέσα σε περίοδο που οι εργαζόμενοι δεν μπορούν να καλύψουν ούτε καν τις βασικές τους ανάγκες, ενώ οι συνεχώς αυξανόμενα άνεργοι με τις οικογένειές τους κυριολεκτικά πεινάνε…

* με το αλαλούμ που σκόπιμα επικρατεί στον νέο Νόμο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, με τα συνεχή «ράβε- ξήλωνε» τομέων και ειδικοτήτων , καθώς και με τις μειώσεις ωρών σε βασικά μαθήματα , όπως π.χ. στα Μαθηματικά , απολύτως απαραίτητα για όλες τις τεχνολογικές και οικονομικές ειδικότητες.

* με τις συγχωνεύσεις και κλείσιμο σχολείων και την αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, ενέργειες με τις οποίες αυτονόητα υποβαθμίζεται η εκπαιδευτική λειτουργία.
Υπ’όψιν ότι για να εφαρμοστεί σωστά το πολυδιαφημισμένο «Νέο Λύκειο» απαιτούνται κανονικά ακόμα πιο πολλοί από τους μέχρι πέρσι υπάρχοντες εκπαιδευτικούς, απαιτούνται νέες αίθουσες και γενικά νέες υποδομές, – την ώρα που στα πιο πολλά σχολεία δεν υπάρχουν λεφτά ούτε για θέρμανση ,ούτε καν για μελάνι- .
Τι θα γίνει με τα περισσότερα «μικρά»Λύκεια των ελληνικών κωμοπόλεων; Μήπως είναι κι αυτή μια ευκαιρία να κριθεί
αναπόφευκτη η συγχώνευσή τους προκειμένου να… «επιτελεστεί σωστά το εκπαιδευτικό έργο»;
Γιατί ακριβώς αυτή είναι η δικαιολογία που πλασσάρεται τον τελευταίο καιρό ,για οποιοδήποτε πετσόκομμα και συρρίκνωση στον χώρο της Παιδείας . Ίδια ακριβώς τακτική με αυτήν στο χώρο της Υγείας και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης ( ας θυμηθούμε τις ωφέλειες που μας έλεγαν πως θα έχουμε με τον Καλλικράτη, και τα χάλια μας και την υποβάθμιση του νησιού και της ζωής μας τώρα που εφαρμόστηκε).

* με την καταστρατήγηση όλων των εργασιακών δικαιωμάτων των καθηγητών,
όπως η καθαρά χουντική επιβολή της επιστράτευσης,
όπως η άρση της μονιμότητας,
όπως η προσφυγή σε πλάγιες μεθόδους ώστε να κάνει απολύσεις χωρίς καν αποζημιώσεις,
όπως ο μπαμπούλας της δήθεν «αξιολόγησης», που με τις τελευταίες εξελίξεις ξεσκεπάστηκε περίτρανα ο κατασταλτικός και μόνο ρόλος της.
Ποιος θα πειστεί πια ότι σ’αυτό το εξάμβλωμα- έτσι όπως έχει καταντήσει- που λέγεται ελληνικό κράτος , «ο ρόλος της
αξιολόγησης είναι να προάγει την ποιότητα του εκπαιδευτικούέργου»;  Την στιγμή που μέσα στους 2.500 βίαια απομακρυθέντες από τις σχολικές αίθουσες καθηγητές, υπήρχαν εκπαιδευτικοί με μεταπτυχιακά και διδακτορικά, καταξιωμένοι και βραβευμένοι για το έργο τους;

* με την συρρίκνωση, κατά 44% περίπου, των μισθών των καθηγητών.
Ο σημερινός μισθός ενός καθηγητή με 10-15 χρόνια υπηρεσίας, με οικογένεια και δυο παιδιά είναι μόλις 1.000 ευρώ , ενώ οι νεοδιόριστοι καθηγητές θα κληθούν να υπηρετήσουν την ελληνική Παιδεία και να επιβιώσουν ( οι πιο πολλοί μακριά από τον τόπο καταγωγής τους και τις οικογένειές τους ) με το ασύλληπτο ποσό των 670 ευρώ τον μήνα!

Μισθοί πείνας λοιπόν , σε συνδυασμό με:
Νέο Λύκειο για τους λίγους και εκλεκτούς….
Νέα , ακόμα πιο υποβαθμισμένη, δημόσια (για πόσο καιρό ακόμη;)
επαγγελματική Εκπαίδευση….
Μαζικές απολύσεις καθηγητών….
Απώλεια των εργασιακών δικαιωμάτων όσων απομείνουν….
Συγχωνεύσεις σχολείων και τμημάτων….

….Έπεται λοιπόν συνέχεια

και όποιος αντέξει…

Αυτή εξάλλου είναι ξεκάθαρα η μνημονιακή λογική:
υποβάθμιση της μόρφωσης , υποβάθμιση και φτώχεια σε όλους τους
τομείς, συνολική εξαθλίωση.
Με έναν και μόνο στόχο: την πλήρη υποδούλωση!

geliografia-aksiologisi

Όπως τονίζεται από την ΟΛΜΕ, σ’αυτή τη φάση, ιδιαίτερα σημαντική είναι η ενημέρωση και συνειδητοποίηση
γονέων και μαθητών και τελικά η στάση που θα κρατήσουν αυτοί, μιας και το πρόβλημα είναι ουσιαστικά δικό τους. Γιατί όλα τα παραπάνω μέτρα πλήττουν φυσικά ολόκληρη την ελληνική κοινωνία που βλέπει μέρα με την ημέρα να ξεπουλιέται κάθε κοινωνικό αγαθό και πλούτος αυτού του τόπου, μαζί με τους ανθρώπους του.

«Οι καθηγητές που θα απεργήσουν δεν είναι ούτε σαδιστές ούτε μαζοχιστές» ( Θ.Κοτσιφάκης).
Με μια απεργία διαρκείας – όσο κρατήσει – χάνουν το πενιχρό εισόδημά τους, και θα βρεθούν, οι πιο πολλοί από αυτούς, σε τεράστιο αδιέξοδο…

Όμως η κατάσταση δεν πάει άλλο!
Το ζητούμενο της κυβέρνησης και της τρόικα στον τομέα της Παιδείας είναι πια κάτι παραπάνω από σαφές:
Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ – ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.

Όλοι οι καθηγητές πνίγονται από τις οικονομικές υποχρεώσεις τους.
Όλοι είναι φορτωμένοι με τα οικογενειακά τους προβλήματα.
Όλοι φοβούνται το μέλλον που μας ετοιμάζουν.
Όλοι φοβούνται την απόλυση.
Όλοι βρίσκονται στα όρια της απόγνωσης και της κατάθλιψης .
……………………………………………………………….
Κανείς όμως δεν μπορεί πια να παραμένει αμέτοχος περιμένοντας
απλά το μοιραίο, όταν θα χτυπήσει για τον ίδιο η καμπάνα, ή όταν
ολόκληρο το οικοδόμημα της Παιδείας μας καταρρεύσει !
Τι θα μας έχει απομείνει τότε από Αξιοπρέπεια;

Πλωμάρι, 23/08/2013
Όλγα Καούκη, Μαθηματικός

Facebook comments:

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here