Home Άρθρα Ντροπή – Εκτός χρηματοδότησης 7 λιμένες της Λέσβου

Ντροπή – Εκτός χρηματοδότησης 7 λιμένες της Λέσβου

608
0

Αναδημοσίευση από την εφημερίδα Δημοκράτης. Αδιάφορο για τους Λέσβιους ποιανού είναι η ευθύνη, για τη μη σύνταξη των τεχνικών δελτίων και των προϋπολογισμών των έργων, με αποτέλεσμα να μην μπουν στο πρόγραμμα χρηματοδότησης της Γενικής Γραμματείας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής.
Ο χρόνος χάθηκε, όπως και 1 εκατ. ευρώ περίπου. Η αισιοδοξία των αρμοδίων ότι υπάρχουν περιθώρια διεκδίκησης έστω και στενά, ξαφνιάζει, τη στιγμή που το «μπαλάκι» των ευθυνών τριγυρίζει μεταξύ μελών του Λιμενικού Ταμείου Λέσβου.

Χάθηκαν κυριολεκτικά μέσα από τα χέρια μας περίπου 1 εκατομμύριο ευρώ, χρήματα τα οποία προορίζονταν για την πραγματοποίηση εργασιών ανάπλασης και βελτίωσης σε 7 λιμενικές εγκαταστάσεις του νησιού μας.

Η ΕΙΔΗΣΗ
Η είδηση έπεσε σαν βόμβα αργά χθες το μεσημέρι, με ένα ολιγόλογο δελτίο τύπου από τη Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, το οποίο ανέφερε:
«Η Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής δεν ενέταξε στο πρόγραμμα χρηματοδότησής της για το 2013 τους 7 προεγκριθέντες από τη Γ.Γ.Λ.Λ.Π. λιμένες της Λέσβου (Πέτρα, Μήθυμνα, Ντίπι, Θερμή, Ταβάρι, Σκάλα Συκαμιάς, Παναγιούδα), ελλείψει των τεχνικών δελτίων και προϋπολογισμών τους, παρά τις συνεχείς υπενθυμίσεις της Γ.Γ.Λ.Λ.Π.
Εκκρεμεί και η απορρόφηση των διατεθέντων από τη Γ.Γ.Λ.Λ.Π. κονδυλίων 2012 για δύο λιμένες της Λέσβου (Πλωμάρι, Πέραμα), παρά τις συνεχείς προτροπές της».

Η προένταξη των λιμανιών αυτών στο πρόγραμμα της Γενικής Γραμματείας Λιμένων είχε ανακοινωθεί από τον ίδιο τον Γενικό Γραμματέα Κώστα Μουτζούρη, κατά τη διάρκεια επίσκεψής του στη Λέσβο στις 17 Ιανουαρίου. Τότε ο Κ. Μουτζούρης, σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε, είχε αναφερθεί σε εργασίες που θα γίνουν σε 5 λιμάνια, Σκάλα Συκαμιάς, Μήθυμνας, Πέτρας, Θερμής και του Ντιπίου, όπου επρόκειτο να πραγματοποιηθούν βελτιωτικές παρεμβάσεις, θωράκιση από τα καιρικά φαινόμενα, διαπλάτυνση οδών κ.λπ. Στα 5 λιμάνια, λίγες μέρες αργότερα, προστέθηκαν άλλα δύο, το Ταβάρι και της Παναγιούδας. Ο προϋπολογισμός των εργασιών για κάθε ένα από αυτά ήταν περίπου 123.000 ευρώ.
Καθώς φαίνεται, αιτία που δεν προχώρησε η ένταξη των 7 λιμανιών στο πρόγραμμα αυτό, είναι το γεγονός ότι το Λιμενικό Ταμείο Λέσβου δεν συνέταξε τα Τεχνικά Δελτία και τον προϋπολογισμό των έργων αυτών εγκαίρως, ώστε να αποσταλούν εμπρόθεσμα στη Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής.

ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΕΙ Η ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ
Μιλώντας στο «Δ» ο Κ. Μουτζούρης, εξέφρασε την απογοήτευσή του για την αδιαφορία που επέδειξαν οι έχοντες την ευθύνη, αφήνοντας να χαθούν μοναδικές ευκαιρίες να έρθουν χρήματα στον τόπο μας: «Σε μια τέτοια δύσκολη περίοδο, όπου η διάθεση κονδυλίων είναι ιδιαίτερα περιορισμένη και η στρόφιγγα έχει κλείσει για τα καλά, είναι απορίας άξιον, πώς στο νησί μας, αφήνουμε τέτοιες ευκαιρίες να χαθούν. Από τον περασμένο Δεκέμβριο, είχαν γίνει συζητήσεις, είχαν επισημανθεί όλα όσα έπρεπε να πράξουμε, προκειμένου να είμαστε έτοιμοι. Εξάλλου, εκείνα που έπρεπε να κάνουμε δεν απαιτούσαν ούτε ιδιαίτερο κόπο και πολύ περισσότερο, χρόνο.
Δυστυχώς, τρεις μήνες πέρασαν από τότε και τίποτα δεν έγινε, με συνέπεια να βρισκόμαστε μπροστά σ ένα τόσο δυσάρεστο αποτέλεσμα».

ΠΟΙΟΣ ΦΤΑΙΕΙ;
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου Λέσβου Κώστα Κορδώνη, αιτία για τη δυσάρεστη αυτή εξέλιξη είναι το γεγονός ότι ο μηχανικός που χρεώθηκε την εργασία στις αρχές Ιανουαρίου, δεν την πραγματοποίησε ποτέ. Ωστόσο, ο ίδιος ισχυρίσθηκε ότι τα έργα δεν έχουν χαθεί και ότι υπάρχουν περιθώρια διεκδίκησης εφόσον τις επόμενες ημέρες κατατεθούν τα Τεχνικά Δελτία.
«Μας ζήτησαν ήδη από τις αρχές του χρόνου, όπου έγινε η προένταξη των 7 λιμανιών, να στείλουμε τεχνικό δελτίο των έργων αυτών και τον προϋπολογισμό τους, προκειμένου να προχωρήσει η οριστική ένταξη. Ανέθεσα την εργασία στο μηχανικό του Λιμενικού Ταμείου Λέσβου Παναγιώτη Πιττό, προκειμένου να την ολοκληρώσει. Η εργασία ανατέθηκε περίπου στις 17 Ιανουαρίου, όμως διαπίστωσα ότι περνούσαν οι εβδομάδες και η εργασία αυτή δεν προχωρούσε. Βλέποντας ότι οι προθεσμίες είναι ιδιαίτερα πιεστικές, απευθύνθηκα στην Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου ζητώντας να μας παραχωρήσουν κάποιο μηχανικό, προκειμένου να συνταχθούν τα τεχνικά δελτία. Δυστυχώς, εξαιτίας των αυξημένων υποχρεώσεων της Τεχνικής Υπηρεσίας της Περιφέρειας λόγω των έργων του ΕΣΠΑ, ενημερωθήκαμε ότι δεν ήταν δυνατόν να μας βοηθήσουν.
Ανέθεσα τότε σε έναν άλλο συνεργάτη του Λιμενικού Ταμείου, τον Γ. Παπουτσάνη, που έχει την ειδικότητα του εργοδηγού, να φτιάξει τα τεχνικά δελτία, έστω και με ελλείψεις, προκειμένου να προχωρήσουμε. Πράγματι τα τεχνικά δελτία συντάχθηκαν με αρκετές ελλείψεις, όμως και απεστάλησαν στη Γενική Γραμματεία, η οποία δεν τα δέχθηκε και μας ενημέρωσε ότι θα πρέπει να αποσταλούν ολοκληρωμένα και με τους προϋπολογισμούς τους.
Τελευταία ελπίδα μας ήταν ο Δήμος Λέσβου, στον οποίο απευθυνθήκαμε αμέσως μετά, ζητώντας να μας δώσει 1-2 μηχανικούς, προκειμένου να συνταχθούν τα Τεχνικά Δελτία. Ευτυχώς, ο δήμαρχος ανταποκρίθηκε και μάλιστα μας ενημέρωσε ότι θα στείλει δύο κοπέλες μηχανικούς τη Δευτέρα (!), προκειμένου να ολοκληρώσουν τα Τεχνικά Δελτία.
Θεωρώ ότι τίποτα δεν χάθηκε και πως αν σταλούν τα Τεχνικά Δελτία, θα καταφέρουμε να εντάξουμε τα έργα στο πρόγραμμα της Γενικής Γραμματείας Λιμένων».
Ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Λέσβου σχολιάζοντας το γεγονός της ολιγωρίας που υπήρξε, τόνισε μεταξύ άλλων:
«Αν ήμουν μηχανικός, να είστε βέβαιοι ότι θα ξενυχτούσα αν χρειαζόταν, προκειμένου να συντάξω τα δελτία αυτά, αφού γνωρίζω πως τα έργα που θα γίνουν είναι για το καλό του τόπου. Δυστυχώς, είμαι δικηγόρος. Ο συγκεκριμένος μηχανικός δεν ασχολείται ιδιαίτερα το τελευταίο διάστημα με το αντικείμενο της εργασίας του. Πιθανόν έχει κουραστεί. Ίσως παίζει ρόλο και το γεγονός ότι είναι κοντά στη συνταξιοδότησή του. Από εκεί και πέρα, όμως, κάποια πράγματα πρέπει να προχωρήσουν και θεωρώ πολύ σημαντικό το γεγονός ότι ο Δήμος Λέσβου δέχθηκε να βοηθήσει. Άλλωστε, είναι κοινή η διαπίστωση ότι το Λιμενικό Ταμείο Λέσβου παράγει σημαντικό έργο στο νησί, ίσως είναι και ο μοναδικός φορέας που κινείται με τόσο εντατικούς και γρήγορους ρυθμούς».

ΑΓΝΟΙΑ
Ιδιαίτερα ενοχλημένος από τις αναφορές στο όνομά του, εμφανίστηκε ο μηχανικός του Λιμενικού Ταμείου Λέσβου και πρόεδρος του ΤΕΕ Βορειανατολικού Αιγαίου Παναγιώτης Πιττός, ο οποίος σχεδόν οργισμένα απάντησε ότι δεν γνωρίζει τίποτα για τα λιμάνια αυτά και ότι κανένας δεν του ανέθεσε να συντάξει το παραμικρό τεχνικό δελτίο, ενώ άφησε ευθέως και υπονοούμενα για μια ανεξήγητη πολεμική εναντίον του.
«Με ενοχλεί ιδιαίτερα το γεγονός ότι γίνεται αναφορά στο όνομά μου για εργασίες που υποτίθεται ότι έπρεπε να κάνω και δεν έκανα. Δεν με ενημέρωσε κανείς για τα έργα αυτά, ούτε καν γνωρίζω για ποια λιμάνια πρόκειται. Η μοναδική ενημέρωση που έχω για τις εργασίες του Λιμενικού Ταμείου Λέσβου είναι τα ρεπορτάζ των εφημερίδων. Ο Γενικός Γραμματέας μαζί με τον Πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου Λέσβου και τον εργοδηγό Γ. Παπουτσάνη, επισκέπτονται λιμάνια, κάνουν μελέτες, εντάσσουν έργα κ.ο.κ. Δεν γνωρίζω το παραμικρό. Τα Τεχνικά Δελτία που υποτίθεται ότι έπρεπε να συντάξω και πραγματικά αισθάνομαι ότι δύο χρόνια τώρα δέχομαι έναν άδικο και ανεξήγητο πόλεμο».
Ανεξάρτητα με το ποιος ευθύνεται για την απένταξη των έργων στα 7 λιμάνια του νησιού μας, ο καθένας άλλωστε μπορεί να έχει τη δική του άποψη γι αυτό, το αποτέλεσμα και το συμπέρασμα όλης αυτής της ιστορίας, είναι ότι για άλλη μια φορά χάνονται σημαντικοί πόροι που θα μπορούσαν να βοηθήσουν στη βελτίωση των λιμενικών υποδομών του νησιού μας. Για άλλη μια φορά σε αυτό τον τόπο, λόγω έλλειψης συντονισμού – συνεννόησης συνεργασίας, ίσως και θέλησης να προχωρήσουμε ένα βήμα παραπέρα, χάνουμε μια σημαντική ευκαιρία ανάπτυξης. Δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο, αλλά -αλίμονο- ούτε και η τελευταία (!!).

Πηγή: www.dimokratis.gr

Facebook comments:

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here