Home Βιβλία Επετειακό Λεύκωμα 1912-2012 «Εκατό χρόνια Ελευθερίας»

Επετειακό Λεύκωμα 1912-2012 «Εκατό χρόνια Ελευθερίας»

1411
70

Το Επετειακό Λεύκωμα 1912-2012 της Λέσχης Πλωμαρίου “Βενιαμίν Ο Λέσβιος”. Ολοκληρώθηκε η προεργασία της έκδοσης του επετειακού λευκώματος-ημερολογίου «Εκατό χρόνια Ελευθερίας , 1912-2012», με το οποίο η «Λέσχη Πλωμαρίου Βενιαμίν ο Λέσβιος», θα συμμετάσχει στις εκδηλώσεις για τα εκατό χρόνια από την απελευθέρωση του νησιού.


Τα κείμενα του λευκώματος, που ήδη υποβάλλονται στην πρώτη επεξεργασία από την εκδοτική επιχείρηση, έχουν συνταχθεί από τους Γιάννη Στεφανίδη, καθηγητή της διπλωματικής ιστορίας του ΑΠΘ , Μαριάνθη Βάμβουρα, για την λαϊκή ποιήτρια του 1912 Ειρήνη Τυροπώλη, Αλφόνσο Δελή, για την ναυτική ιστορία του Αιγαίου, Άρη Καλάργαλη για τον Πλωμαρίτη δάσκαλο, ποιητή και δημοσιογράφο Γεώργιο Ζεϊμπέκη, Βασιλική Κουρβανιού, για την αλληλογραφία του Θρασύβουλου Μελανδινού, προξένου της Γαλλίας στη Μυτιλήνη, με τον ναύαρχο Κουντουριώτη, Άρη Κυριαζή για τους Λέσβιους Μπεκίρηδες, Νίκου Παπαδέλλη, για τα συμβάντα στην περιοχή της Πέτρας, Παν.Παρασκευαϊδη, για τις πρώτες αντιδράσεις των ελεύθερων Λεσβίων, Μιχάλη Τσιπίδη για την φιλοτελική ιστορία της εποχής, Γιάννη Χατζηβασιλείου για τα γεγονότα της απελευθέρωσης στην Αγιάσο, Παναγιώτη Σκορδά για τα γεγονότα της απελευθέρωσης της Λέσβου μέσα από τα κείμενα του Στρατή Μυριβήλη.

Παρατίθενται επίσης κείμενα των Αμφιτρίτης Καζάζη, Ξενοφώντα Μαυραγάνη και Αριστείδη Φρυδά, μελών της συντακτικής επιτροπής, καθώς και κείμενα και φωτογραφίες αλιευμένα από εφημερίδες και περιοδικά της εποχής, τόσο της Λέσβου όσο και των Αθηνών, που αναφέρονται στις συγκλονιστικές στιγμές της Απελευθέρωσης. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται αφήγηση του Ανέστη Θεοδοσίου, από την σχετική έκδοση του συλλόγου Σκαλοχωριτών, απόσπασμα για τα γεγονότα του 1912 από το βιβλίο Εφταλού του Ηλία Βενέζη και χρονογράφημα του Γιάννη Σιμηρώτη, από την εφημερίδα «Λέσβος».

Στις σελίδες του λευκώματος το οποίο προλογίζει ο δήμαρχος Λέσβου Δημήτρης Βουνάτσος, περιλαμβάνονται και αποσπάσματα της μελέτης «Η κατάληψη της Μυτιλήνης», του Τούρκου καθηγητή I. Bostan στο πανεπιστήμιο της Κωνσταντινούπολης , που «βλέπει» τα γεγονότα αναπόφευκτα με τουρκική ματιά.

Το λεύκωμα-ημερολόγιο, που υπολογίζεται ότι θα κυκλοφορήσει στα τέλη Ιουλίου, υποστηρίζουν ως χορηγοί η Α.Ε. ΗΧΩ , οι επιχειρήσεις Κοντέλλη, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Λέσβου και η ποτοποιϊα Βαρβαγιάννη.


Facebook comments:

70 COMMENTS

  1. @αραγκιον

    Κακώς πήρε τέτοια έκταση το θέμα. Αδυνατώ να καταλάβω γιατί ο κ. Μαυραγάννης αρχικά θίχτηκε, αλλά στη συνέχεια όντος είχε τους λόγους του, ορισμένοι έχασαν το μέτρο. Αράγκιον καταλαβαίνω ότι έχεις πολλά να πεις αλλά να μου επιτρέψεις να σου πω ότι επιλέγεις πολύ λάθος τρόπο. Βομβαρδίζεις με σχόλια μεγάλης έκτασης που και να θες να τα διαβάσει κάποιος τον χάνεις. Αν σε ενδιαφέρει να ακουστείς πρέπει να το κάνεις λιγότερο “υστερικά”. Γιατί δε γράφεις ένα κείμενο να μπει ως άρθρο και να συνδέει τα προβλήματα τα τοπικά με τα γενικότερα της χώρας; Και επειδή καταλαβαίνω ότι ιδεολογικά δεν είμαι μακριά σου, και επειδή μάλλον είσαι νέος σε αυτή τη συντροφιά του μπλογκ, αδικείς το Δημήτρη που έχει καταφέρει να ισορροπήσει τη κατάσταση και ενημερώνει για οτιδήποτε και από όποια ιδεολογική πτέρυγα και αν προέρχεται η είδηση, και του έρχεται η αντίστοιχη βέβαια ενημέρωση. Άσε το αριστερό σου θυμικό να λειτουργήσει λίγο πιο χαλαρά ώστε να είναι παραγωγικό και να μη πέφτει στο κενό. Στο κάτω, κάτω δεν είναι μια συνδρομητική παροχή που σου έταξε κάτι και το αθέτησε και άρα να έχεις το δικαίωμα να τον θίγεις με χαρακτηρισμούς τύπου χουντοπασόκ κλπ. Αν κάποιοι που σχολιάζουν είναι τέτοιοι είναι δικαίωμά τους και πρόβλημα δικό τους και θεωρώ ότι δεν εκφράζουν την επίσημη θέση του admin. . Είμαι σίγουρη ότι αυτά τα άτομα θα θεωρούν το αντίθετο για το μπλογκ βλέποντας τις δικές σου αναρτήσεις

  2. χιουμορ εχω_αλλα σταματαω να γραφω σε αυτο το θεμα_
    γιατί 50 άσχετα σχολια_για ενα επετειακο_λευκωμα [στο οποιο αναφερθηκαν και Μυτιλινιες εφημεριδες] δεν εχουν πλακα και δεν ειναι χιουμορ_

    …ασχετο_αλλα πραγματικα θα με ενδιεφερε να μαθω τους λογους της αρνητικης γνωμης καποιων ανθρωπων [χωρις να μπορω να εντοπισω το λογο] για τον Ξ.Μαυραγανη_

    _πραγματικα το λεω_αμα δε ξερω κατι_να μου το πειτε να του κοψω τη καλημερα_με με λετε και λακαμα_οταν με βλεπετε να τον χαιρεταω_

  3. “…τους δείχναν το φεγγάρι και αυτοί βλέπανε το δάχτυλο”

    “όταν κυνήγησαν τους χριστιανούς…δεν μίλησα, όταν κυνήγησαν τους εβραίους…δεν μίλησα,όταν κυνήγησαν τους κουμουνιστές…δεν μίλησα,όταν κυνήγησαν εμένα…δεν υπήρχε κανείς για να φωνάξει…”

    Βρε,βρε πολλοί συμβουλάτορες και φιλοφρονίσεις,και πως και τι,και το στιλ του blog,και πως γράφεις ,και τραλαλί και τραλαλό,για την ταμπακέρα τσιμουδιά.Εκτός από τα σχόλεια της frida,και μπράβο της,ούτε ένα σχόλιο,μια προτασούλα βρε αδερφέ, ούτε μια αναφορά στα γεγονότα!Τυχαίο…δεν νομίζω!
    “Η σιωπή είναι συνενοχή”

  4. αραγκιον ξεκόλλα και σταμάτα πια! Αντί να ζητήσεις συγνώμη λες τώρα “Η σιωπή είναι συνενοχή” Και λες και το κοινότυπο: Τυχαίο…δεν νομίζω!
    Έλεος. Δεν έχω καμία δημοσιογραφική ιδιότητα. Τι νομίζεις; Εθελοντικά ασχολούμαι. Διότι όλοι οι δήμαρχοι που περάσαν από το Πλωμάρι δε φρόντισαν να έχουμε ούτε καν ραδιοφωνικό σταθμό ή έστω μια εφημερίδα ή μια ιστοσελίδα της προκοπής. Τώρα το παίζουν όμως κάποιοι από αυτούς αγανακτισμένοι….

    Μάλλον είσαι καινούργιος/καινούργια στο blog και κρίνεις χωρίς να ξέρεις.

    Δε γουστάρετε π.χ. τη Λέσχη και τον Μαυραγάννη ή δεν γουστάρετε το Πόλιον και την Πρόεδρο του, μην βγάζετε όμως χωλή για το blog επειδή ενημερώσαμε για τις εκδηλώσεις που κάνουν αυτοί οι σύλλογοι. Και οι εφημερίδες της Μυτιλήνης, αλλά και άλλα blogs γράφουν για αυτές, , δεν βλέπω όμως να ασχολούνται ιδιαίτερα με τα θέματα που μας γράφεις στα σχόλια. Αυτοί έχουν χρέος να ενημερώσουν περισσότερο τον κόσμο για το τι συμβαίνει πέρα από τη Λέσβο. Την εφημερίδα “Πολίτης” που διαβάζετε τα γράφει όλα αυτά αραγκιον;

    Δεν μπορείτε να χτυπήσετε τον γάιδαρο και χτυπάτε το σαμάρι. Αυτό κάνετε. Νομίζεται ότι εγώ έχω κάποιο όφελος; Χρήματα από την τσέπη μου βάζω.

    Πραγματικά σε τέτοιες περιπτώσεις σκέφτομαι να κλείσω το blog. Κατά καιρούς για τους δεξιούς είμαι Πασοκτζής, για τους αριστερούς είμαι χουντικο-πασοκτζής για τους πασοκτζήδες είμαι υποστηριχτής του Βουνάτσου και Αριστερο-ΣΥΡΙΖΕΟΣ άλλες φορές.

    Ε σ’ αυτό το χωριό δεν σας πιάνει κανείς πουθενά. Δεν λέγαν άδικα ότι στο Πλωμάρι και αδερφή να γίνει κάποιος τον κ…. θα χαλάσει.

    Π.χ. οι φοιτητές που σπουδάζουν μακριά ή οι ξενιτεμένοι Πλωμαρίτες δεν θα μπουν στο Plomarinews.gr για να διαβάσουν π.χ. ότι οι ελληνικές αρχές απαγόρευσαν στα πλοία που μετέφεραν ανθρωπιστική βοήθεια να αποπλεύσουν από ελληνικό λιμάνι ή ότι ψηφίστηκε το μεσοπρόθεσμο ή το Μνημόνιο 2. Θέλουν να μάθουν τις ειδήσεις του Πλωμαρίου. Αν θέλουν να μάθουν τα άλλα θα μπουν αλλού.

    Θα ασχοληθούμε και κάποιες φορές με αυτά τα θέματα, το έχουμε κάνει ως blog κατά καιρούς, αλλά χωρίς να καπελώνουν τα τοπικά νέα. Έκαστος στο είδος του, μη πάρουμε και το ψωμί των δημοσιογράφων που πολλοί από αυτούς δεν μας συμπαθούν κιόλας… 🙂 8)

  5. Κατ΄αρχήν ένα συγνώμη οφείλω να ομολογήσω,που σας αναστάτωσα καλοκαιριάτικα αλλα η συγκυρίες τέτοιες,που δεν αφήνουν πολλά περιθώρια(για άλλο κάτι δεν νομίζω να χρωστάω κάτι,εκτός τις ευχαριστίες μου στο blog που με φιλοξενεί,άψογα θα έλεγα.).
    Ειδικά στον κ.Μαλλιαρό έχω να πω,ότι τα σχόλεια μου(φωλέα- χουντοπασοκius,” η σιωπή είναι συνενοχή” κτλ) απευθύνονται στους συνσχολιαστές και ευρύτερα και όχι ειδικά σε εσάς και το blog σας.Που είναι ένα αξιοπρεπές και πολύ χρήσιμο blog.και συγχαρητήρια γι΄αυτό.
    Για να είμαι ειλικρινής όμως, ελέγχεστε για την απουσία οποιασδήποτε αναφοράς στην βάρβαρη και αιματηρή καταστολή των διαδηλωτών στη πλατεία Συντάγματος.και ενας παραπάνω λόγος το ότι ασχοληθείκατε ειδησεογραφικα με το γεγονός , τις προηγούμενες μέρες(που ήταν και η αφορμή να σχολιάσω τα θέματα αυτά στο εν λόγο blog).
    Κάτι το οποίο συμβαίνει και στο άλλο,πολύ καλό και με ευρύτερη θεματολογία, blog,που διατηρείτε(http://www.lesvosnews.com ).

    Τώρα το τι και πως γράφω δεν θα μου το επιβάλει κανένας,(εκτός από τον διαχειριστή,που θα αναλάβει όμως την ευθύνη της λογοκρισίας και την δικαιολόγηση αυτής).
    Κατα τα άλλα,σε όποιον δεν αρέσουν αυτά που γράφω,ας τα σχολιάσει αρνητικά ή ας τα προσπεράσει.

  6. Παιδιά ηρεμία.
    Ο Δημήτρης στο 55 έχει δίκιο.
    Ξεκίνησε μια προσπάθεια πριν λίγα χρόνια.
    Ο Δημήτρης ενώ μπορούσε να υποστηριχθεί από τον τότε Δήμο Πλωμαρίου ΔΕΝ υποστηρίχθηκε ΠΟΤΕ.
    Επίσης μπορούσε να υποστηριχθεί περισσότερο από επιχειρηματίες.
    Μπορεί μάλιστα και αυτοί να είναι επισκέπτες του μπλογκ.
    ΠΛΗΝ ΕΛΑΧΙΣΤΩΝ ΕΞΑΙΡΕΣΕΩΝ κανείς δεν πήγε μετά στο μαγαζί του και να σκεφτεί να βάλει μια διαφήμιση με πληρωμή 50-100 ευρώ στο μπλογκ.
    ΣΤΟ ΤΖΑΜΠΑ ΠΟΛΥ ΤΟ ΖΗΤΟΥΝ.
    Υπήρχε και υπάρχει η σκέψη για μια έντυπη μορφή, μια εφημερίδα, ένα free press, με νέα και υλικό από το Πλωμάρι.
    Αυτό (σε έντυπη μορφή) ΜΕΤΑ ΑΠΟ 20-30 ΧΡΟΝΙΑ θα μπορούσε να αποτελέσει και ντοκουμέντο της πρόσφατης ιστορίας μας.
    ΠΩΣ ΟΜΩΣ ΝΑ ΣΚΕΦΤΕΙΣ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΝΟΣ ΤΕΤΟΙΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ όταν η διαφήμιση και η υποστήριξη είναι ανύπαρκτη;
    Κάποτε (πρόσφατα) έρεε το χρήμα. Έκανε ο Δήμος ιστοσελίδα, έβγαλε και 2-3 βιβλία, …ΠΟΣΕΣ ΦΟΡΕΣ ΧΤΥΠΗΣΕ ΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ του Μαλλιαρού, του Μανώλη (φλασάκι) ή το δικό μου;
    ΚΑΜΙΑ.
    Ο Δημήτρης έχει την όρεξη και τις γνώσεις…, εγώ την σχεδόν 20ετή ενασχόληση στα μεγαλύτερα εκδοτικά “μαγαζιά” της χώρας, ΚΑΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ 5-10 Πλωμαρίτες που ξέρουν να γράψουν ποιήματα, να φωτογραφίσουν, να παρουσιάσουν ένα κείμενο.
    ΠΩΣ ΟΜΩΣ; ΜΕ ΤΙ ΕΡΕΘΙΣΜΑ ΚΑΙ ΑΦΟΡΜΗ;
    Είναι ωραίο να ξενυχτά ο ένας και ο άλλος για να “δώσει” κάτι… (κείμενο, θέμα, άρθρο) και να βλέπει από κάτω ΚΡΙΤΙΚΗ και μόνο ΚΡΙΤΙΚΗ;
    Γιατί το ένα, γιατί το άλλο, γιατί αυτό έτσι, γιατί εκείνο, γιατί…
    Γιατί;
    ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΔΩΡΕΑΝ προσπάθεια. Αυτή είναι η απάντηση.
    Για να υπάρχει ένα ΜΜΕ Πλωμαρίτικο.

    Στα παλιά γούστερν, η ταμπελίτσα στα σαλούν έγραφε:

    ΜΗΝ ΠΥΡΟΒΟΛΕΙΤΕ ΤΟΝ ΠΙΑΝΙΣΤΑ

  7. «Οταν το δάχτυλο έδειχνε το φεγγάρι, ο ηλίθιος έδειχνε το δάχτυλο»

    Νομίζω ότι όλοι οι λογικά σκεπτόμενοι άνθρωποι θα συμφωνήσουν ότι η ΙΣΤΟΡΙΑ είναι εκτός των άλλων το σημαντικότερο εργαλείο για να κατανοήσουμε το παρόν, να καταλάβουμε τα λάθη του παρελθόντος και να δούμε πως να χειριστούμε καλύτερα κάποιες καταστάσεις στο άμεσο μέλλον.

    Κάποιοι εδώ μέσα προσπαθούν συνειδητά να απαξιώσουν κάθε φιλότιμη προσπάθεια που γίνεται στο Πλωμάρι για την ανάδειξη της ιστορίας αυτού του τόπου Δεν θα ασχοληθώ καν με το γιατί το πράττουν.

    Το άρθρο κύριοι έχει έναν συγκεκριμένο λόγο που αναρτήθηκε. Με τα σχόλιά σας εδώ μέσα εκτίθεστε έστω κι αν γράφετε με ψευδώνυμα. Αυτός είναι και ο λόγος που γράφω κι εγώ εδώ με ψευδώνυμο. Αυτούς που σχολίασαν με το ονοματεπώνυμο τους θα τους βρω ίσακάτου και θα τους πω το όνομά μου. Δεν θα κάνω το χατίρι των άλλων που πίσω από την ανωνυμία κράζουν τους υπογράφοντες με τον ποιο χυδαίο τρόπο και πουλάν τσάμπα μαγκιά.
    Δεν αγοράζουμε.

    Ζήτω τα 100 χρόνια από την Απελευθέρωση της Λέσβου.
    Τότε που οι Πλωμαρίτες βγάλαν τα κουμπούρια και απαίτησαν την απελευθέρωσή μας από τον τουρκικό ζυγό.

  8. Και τωρα ειμαστε πια……….ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ…..Ζητωωωωωωωωωωωωωω
    Ζητωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωω

  9. Λεύτερος , έχεις ΕΛΕΥΘΕΡΗ γνώμη και σωστά και απλά τα γράφεις.
    ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ. Μακάρι νάταν και πολλοί άλλοι σαν και σένα.

  10. Μπραβο παιδια ευχομαι να παρετε και την Πολη….και στην κορφη κανελλα.

  11. για να μην παραξηγηθουμε 100 χρονια απελευθεροσοις γιορταζουμε
    τρεις φορες το χρονο ουτε επι χουντας λεγομενης τοσος πατριωτισμος.
    Δεν πρεπει να δουμε τι θα κανουμε με τους γειτονες μας μια και ειναι
    οικονομικη δυναμη σημερα .Δεν νομιζεται οτι μπουχτιζουν μερικοι
    ανθρωποι να βλεπουν παρελασοις καθε μερα ουτε επι χιτλερ στη Γερμανια.Αν νομηζεται οτι κανοντας παρελαση ξεχναμε τη πεινα μας και
    ολα τα κακα που μας δερνουν η μηπως ο πατρειοτισμος πουλαε.
    Ογιατρος μου διαγνωσε πατρειοτικη υπογληκεμια και μου ειπε
    να μην κραταω σημαιες και να μην διαβαζω και βλεπω το ……..

  12. http://www.youtube.com/watch?v=vfnMVw1knVk&feature=related

    Αν βαριέστε να το δείτε ολόκληρο, δείτε μέχρι το 1:30

    Τα χωριά μοιάζουν με το Πλωμάρι και τα άλλα χωριά μας. Απλώς δεν απελευθερώθηκαν. Οι κάτοικοί τους αναγκάστηκαν να ξεριζωθούν.
    Για την Ίμβρο μιλάω.

    Κύριοι/ες Χάχα, GIANNIS και frida αν τα πράγματα ήταν διαφορετικά δεν θα μπορούσατε να εκφράζετε ΕΛΕΥΘΕΡΑ την γνώμη σας όπως κάνετε τώρα!
    Εκεί δεν παίζουνε (ξέρετε που).
    Σε κανένα σημείο της προηγούμενης ανάρτησης δεν ανάφερα ότι δεν είναι χούντα αυτό που ζούμε σήμερα, αλλά δεν πέφτω και στην παγίδα να τα εξισώνω όλα. Έτσι κι αλλιώς αυτοί που μας κυβερνάνε επιδιώκουν την άρση της Εθνικής Κυριαρχίας μας και το καταφέρνουν μια χαρά. Η ΜΝΗΜΗ είναι ο αντίπαλός τους. Αυτός είναι ένας τρόπος ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ σε αυτό που μας οδηγούνε οι δικές μας ξεφτιλισμένες κυβερνήσεις.

    Αν εσείς σε αυτά που λέω βλέπετε εθνικιστικές φανφάρες, ε τότε τί να πω;
    Βάλτε κι ένα φέσι να γουστάρετε, γιουσουφάκια.

  13. Και αν υποθεσουμε οτι ηταν ετσι και οτι ειναι ετσι τι πρεπει να ριχνουμε
    πετρελαιο και να χειροτερευουμε το μελον μας.Το 1960 ο παπους
    μου κουβαλουσε ζωα με(τσ κουρκους του κα’ικ)στη καβαλα,
    απ”τη τρικοιμια θα σκαγαν τα ζωα και αναγκαστηκαν να βγουν στην
    ιμβρο οπου τους φιλοξενισαν οι Τουρκοι και εδωσαν χορτο στα ζωα για μια εβδομαδα και τους αφισαν και εφυγαν. χωρις πολες διατιπωσεις.
    Τωρα και καθε βραδι ειμαι στο ιμβριοτικο καφενειο που ανικη στο συλογο
    Ιμβριων και πεζουμε χαρτια οπως καταλαβενης γνωριζω τη πραγματικοτητα πολυ καλα και σωστα.Τωρα για καταπατησεις περιουσιων τι ειναι ποιο βαρβαρο να στστ καταπατουν τα αδελφια σου
    οι πατριωτες σου σαν απελευθερομενος Ελληνας .Ασχολουμε με τα
    προβληματα αυτα συλλογικα 30 χρονια εχω φτιση αιμα να μην ειδω
    την εκκλησια του χωριου μου χασμενη αλλα τι γεινετε στη κουρνελα
    στη δροτα και σε αλλα χωρια που δεν τα αναφερω σας γραφω απο
    Αυστραλια οπου ολοι μας ζουμε και πεθενουμε υπεριφανοι Ελληναις
    και το πρωτο που μπαινη στο μνθμα ειναι Πλωμαρι Παλαιοχωρι
    Πλαγια κλπ.Και αυτα που γραφεις για γιουσουφακια δεν τα διαβαζω
    σας αγαπαμε ολους σας και το Χενοφωντα.Και ας μην πατησε το ποδι του στο Ραχηδι.

  14. Και εμείς σας αγαπάμε Giannis

    Απλώς αυτό που λέω είναι ότι δεν πρέπει να λησμονούμε τίποτα. Πουθενά στο μήνυμα μου δεν είπα να πάρουμε τα όπλα. Ούτε νομίζω ότι γνωρίζοντας την ιστορία μας υποδαυλίζουμε το μέλλον, αλλά το αντίθετο. Εδώ έχουμε αρχίσει να ξεχνάμε τί γίνεται στα κατεχόμενα στην Κύπρο που είναι πολύ νωπή ιστορία. Στο όνομα της συνύπαρξης τα καταπίνουμε όλα. Έχουμε φτάσει στο σημείο να ντρεπόμαστε να μιλάμε για αυτά μην μας πούνε φασίστες ή ρατσιστές.

    Η Κουρνέλα, η Δρώτα και τα άλλα χωριά είναι θύματα της καταστροφικής πολιτικής των ελληνικών κυβερνήσεων επί δεκαετίες, που θέλει να μας σπρώχνει όλους στις μεγαλουπόλεις ή στο εξωτερικό. Γνώμη μου είναι ότι παραμένοντας σ αυτά τα χώματα συνεχίζουμε τον αγώνα. Το αγώνα για να μην ρμάξουμε! Και βέβαια γνωρίζουμε την τεράστια προσφορά αυτών που είναι έξω και βοηθάνε όπως μπορούνε για να μην γίνει όλη η περιοχή μας Λεύρα.

    Και να ξέρεις ότι είναι πολύ συγκινητικό που στο μνήμα πάνω το πρώτο που μπαίνει είναι το Πλωμάρι, το Παλαιοχώρι, η Πλαγιά…

  15. μετα απο τοσα ασχετα σχολια,ισως θα πρεπει να μαθουμε οτι συμπολιτης μας που ζει στην Αυστραλια,αθορυβα βαφει,εξωραίζει και καλλωπιζει τον Ιερο Ναο του Αγιου Παντελεημονα στο Αμμουδελι με δαπανη δική του,ασχετο με το θεμα αλλα ισως θα πρεπει να ενεργοποιηθουν πιο δυναμικα οι αποδημοι Πλωμαριτες,να ενδιαφερθουν πιο πολυ για τον τοπο μας και να ακολουθησουν το παραδειγμα του συμπολιτη μας,διοτι μην περιμενουμε πλεον απο τη δημοτικη αρχη να ασχοληθει με τετοιες “λεπτομερειες” εδω δεν ασχολειται με βασικα θεματα-προβληματα,,,νομιζω οτι αξιζουν συγχαρητηρια στον ξενιτεμενο συμπολιτη μας,που βοηθα οσο μπορει, σεμνα και αθορυβα το πλωμαρι..

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here