Home Άρθρα Τι σημαίνει η πώληση του αεροδρομίου Μυτιλήνης-Λέσβου;

Τι σημαίνει η πώληση του αεροδρομίου Μυτιλήνης-Λέσβου;

1055
1

Από την εφημερίδα Δημοκράτης και το Lesvosnews.net Εξαιρετικό το σημερινό πρωτοσέλιδο θέμα της εφημερίδας “Δημοκράτης”. Ένας γνώστης του θέματος και ειδικός αποκαλύπτει τι σημαίνει η πώληση του αεροδρομίου Μυτιλήνης. Πόσο ακριβά θα πληρώσουμε τη σημερινή μας αδιαφορία… και θα την πληρώσουμε για πολλά χρόνια!

Διαβάστε το και κρατήστε την ψυχραιμία σας!

«Το μέλλον, όσο αδιαφορούν οι πολίτες, θα το πληρώσουν πολύ ακριβά», επισήμανε με νόημα ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Σωματείων Εργαζομένων ΥΠΑ (Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας) Βασίλης Αλεβιζόπουλος, μετά και την επίσημη ανακοίνωση της ανάδειξης της κοινοπραξίας Fraport AG Slentel Ltd (Κοπελούζος), στην οποία παραχωρήθηκαν τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, μεταξύ αυτών και το «Οδυσσέας Ελύτης».

«Από το 1,234 δις της προσφοράς που θα καταβληθεί το Φθινόπωρο του 2015 (και θέλουν να παρουσιάσουν ως επιτυχία οι κυβερνητικοί παράγοντες) μόνο τα 330 εκατ. θα διατεθούν για επενδύσεις στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια.

Η νέα τιμολογιακή πολιτική (που για τη Λέσβο το 80% αφορά σε πτήσεις εσωτερικού), θα οδηγήσει σε απομάκρυνση των πελατών από τα αεροδρόμια.
Από τα 12 ευρώ που πληρώνει σήμερα ο επιβάτης ως φόρο, αυτοί θ’ αυξηθούν στα 26,5 για την πρώτη 4ετία και το εισιτήριο θα γίνει απαγορευτικό με υπερδιπλάσια τιμή.

ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΒΕΣΗ
Μέσα στην πρώτη 5ετία, ο επενδυτής θα κάνει απόσβεση της προσφοράς του και όσα εισπράξει την επόμενη 35ετία, θα αποτελούν καθαρό κέρδος».

ΓΚΕΤΟΠΟΙΗΣΗ
«Εκεί, όμως, που πρέπει να εστιάσουμε και εκείνο που πρέπει οι κυβερνητικοί παράγοντες να προσέξουν ιδιαίτερα υπογραμμίζει ο Β. Αλεβιζόπουλος – είναι η γκετοποίηση του τουρισμού από εταιρείες γερμανικών συμφερόντων. Μετά την παραχώρηση των αεροδρομίων μας σε γερμανική εταιρεία, θ’ ακολουθήσουν νέες συμφωνίες με τη γερμανική αεροπορική εταιρεία Lufthansa, με τουρ οπερέιτορς της ξένης αυτής χώρας, με αποτέλεσμα ό,τι εισπράττεται από την τουριστική κίνηση των νησιών μας, να εισρέει στα γερμανικά ταμεία.
Επομένως το σχέδιο είναι ένα: Το χρήμα που βγαίνει από τα γερμανικά ταμεία, να επιστρέφει σ’ αυτά. Από το 2001 όταν κατασκευαζόταν το «Ελ. Βενιζέλος», είχαμε κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου. Όχι μόνο για τριπλασιασμό του κόστους των αεροπορικών εισιτηρίων, λόγω ακριβών τελών, αλλά και για αντίστοιχες αυξήσεις στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες. Όπερ και έγινε.
Πρωτίστως όμως, τίθεται θέμα αποκλεισμού των Δωδεκανήσων, της Θράκης και του Β. Αιγαίου και γενικότερα όλων των περιοχών εκείνων που τα αεροδρόμια παραχωρήθηκαν στην Κοινοπραξία ξένων συμφερόντων.

ΠΟΙΟΣ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΤΟ ΔΑΝΕΙΟ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ;
Δεν μπορεί η περιφέρει ν’ αναλάβει το δάνειο της χώρας και να πληρώνει περισσότερο απ’ όλους. Δεν είναι δίκαιο. Θα καταντήσουμε γερμανική αποικία, χωρίς έσοδα για την Ελλάδα».

ΠΕΡΙΟΔΕΙΑ
Τις επόμενες μέρες, ο Β. Αλεβιζόπουλος θα πραγματοποιήσει περιοδείες σε όλες τις περιοχές που παραχωρούν τα αεροδρόμια μεταξύ αυτών και στη Λέσβο προκειμένου να συντονιστούν ενέργειες αντίδρασης, για να συνειδητοποιήσει η κυβέρνηση το μέγεθος του προβλήματος και των δυσμενών συνεπειών που θα προκύψουν στην οικονομία, τον τουρισμό και γενικότερα στη διαχείριση.

ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ & ΤΟΝ ΑΕΡΑ
Την απογοήτευσή του για την εξέλιξη της υπόθεσης, εκφράζει και ο Πρόεδρος των Εργαζομένων ΥΠΑ του αεροσταθμού «Οδ. Ελύτης», Απόστολος Ψυρούκης:
«Ποιος μιλά για το χρέος των 500 εκατ. ευρώ ΦΠΑ του «Ελ. Βενιζέλος» στο ελληνικό δημόσιο, το οποίο δεν καταβάλλεται;
Ποιος διαβεβαιώνει για την τακτική του ιδιώτη σε περίπτωση που αιτούνται οι αεροπορικές εταιρείες παράταση; Τι γίνεται με τ’ ασθενοφόρα; Τι γίνεται με το τέλος πάρκινγκ των αεροσκαφών; Ποια θα είναι η διαμόρφωση της τιμολογιακής πολιτικής;
Σε λίγο καιρό θα πληρώνουμε και τον αέρα που αναπνέουμε» καταλήγει ο Απ. Ψυρούκης.

ΑΠΟ ΤΟ 2001
Ο αγώνας των εργαζομένων είχε αρχίσει από το καλοκαίρι του 2001, όταν είχε ξεκινήσει η όλη διαδικασία.
Ο Β. Αλεβιζόπουλος είχε επισκεφθεί και πάλι το νησί, με πρωτοβουλία του τότε Προέδρου των εργαζομένων, Ηλ. Κουνιαρέλλη.
Μάλιστα, ο Ν. Σηφουνάκης και ο Γ. Γιαννέλλης με τον Ηλ. Κουνιαρέλλη, είχαν επισκεφθεί τον τότε Υπουργό Μεταφορών Κ. Χατζηδάκη, εκφράζοντας τις αντιρρήσεις και τους φόβους τους, ενώ είχε προχωρήσει η εκπόνηση μελέτης για τη μεταφορά του αεροδρομίου στην πλευρά της ΜΑΕΔΥ.

Πηγή: www.dimokratis.gr & www.lesvosnews.net

Facebook comments:

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here